Turumankatu 11 & Pojamankatu 10, Helsinki 2021 Vuoden tärkeimmät tapahtumat 18 A-KRUUNU | VUOSIKERTOMUS 17.11. Helsingin Kruunuvuorenrantaan osoitteeseen Turumankatu 11 ja Pojamonkatu 10 valmistui 49 asuntoa. Keskineliövuokra on 13,99 euroa neliöltä kuukaudessa. Kohteeseen valmistui myös ryhmävuokrausasuntoja. 30.11. Vuoden 2021 Betonijulkisivu – arkkitehtuuripalkinnossa kunniamaininta myönnettiin Playa Arkkitehdit Oy:lle A-Kruunulle suunnittelemastaan Kaarlo Sarkian kadun kohteesta. Pääsuunnittelijana hankkeessa oli arkkitehti SAFA Tuukka Vuori. Kaarlo Sarkian katu 6 on vuonna 2020 valmistunut 121 asunnon vuokratalokohde Espoossa. 16.12. Helsingin Pohjois-Pasilan Postipuiston kortteliin suunnitellaan toteutettavaksi A-Kruunun vuokraasuntoja ja Asuntosäätiön asumisoikeusasuntoja. Hankkeen suunnitelma perustuu asuntoreformikilpailun voittaneeseen ehdotukseen, ja kohteen suunnittelusta vastaa työyhteenliittymä KUMP Arkkitehdit Oy, Arkkitehtitoimisto A-Konsultit Oy ja Arkkitehtuuri- ja muotoilutoimisto Talli Oy. 30.12. Herttoniemeen metroaseman läheisyyteen Työnjohtajankatu 7:ään valmistui 44 vuokra-asuntoja. Keskineliövuokra on keskivuokra 15,19 euroa neliöltä. 31.12. Lahden keskustan tuntumassa, Teräsmuorin raitti 1:ssä käynnistyi 37 asunnon vuokratalokohteen rakennuttaminen. Hankkeen KVR-urakoitsijana toimii Hartela Etelä-Suomi Oy. 19