Pidetään yhteyttä! Asuntojen vuokrauksen asiakaspalvelussa vuokrausneuvottelijat vastaavat puheluihin maanantaista perjantaihin kello 12 – 14.30 numerossa 0207 207 100. Asuntojen vuokraukseen liittyvissä asioissa voi lähettää myös sähköpostia osoitteeseen: vuokraus@a-kruunu.fi. Vuokrauspäällikkö Laura Kalakoski vastaa asiakaspalvelun sujuvuudesta sekä vuokrauksen onnistumisesta. Palvelupäälliköt Pasi Hakala, Mikko Kauppi, Mari Leppänen, Miro Puhakka, Ilari Viljanen ja Leena Winqvist hoitavat asumisen aikaisiin asioihin liittyviä tehtäviä kuten asunnon ja talon kuntoon, asukastoimintaan, häiriötilanteisiin, talokohtaiseen talouteen liittyviä asioita. Heille voi myös antaa kehitysideoita talon asioiden edistämiseksi sähköpostitse: etunimi. sukunimi@a-kruunu.fi. Vuokriin ja vesilaskutuksiin liittyvät asiat hoidetaan talousyksikössä ja niihin liittyvissä kysymyksissä asukkaita auttaa perintäneuvottelija Kia Wikholm. Kiinteistöpalvelupäällikkö Petteri Puolanne vastaa kokonaisuudessaan asiakaspalvelun sujuvuudesta sekä asumisen helppoudesta. Energiankulutus A-Kruunun taloissa (suluissa edellisen vuoden luku) Vuonna 2022 kaukolämmön normeerattu kulutus oli 21,9 (25,8 ) kWh/Rm3, vettä kului 115 (128) l/hlö/vrk ja sähköä 3515 (2761) Mwh. Tällä sähkömäärällä lämmitettäisiin noin 200 omakotitaloa. Energiankulutusta seurataan kulutusraporttien avulla säännöllisesti. Vedenkulutuksen osalta käytössä on tuntiseuranta, mikä nopeuttaa myös vesivuotojen havaitsemista ja ennaltaehkäisee isoja korjaustarpeita. A-Kruunun taloissa on käytössä myös huoneistokohtainen vedenkulutuksen mittaus. Myös laskutus tapahtuu huoneistokohtaisen kulutuksen mukaan, minkä on todettu vaikuttavan tehokkaasti vedenkulutukseen. A-Kruunun taloissa huoneistojen keskimääräinen kulutus on mainittu 115 litraa per henkilö vuorokaudessa. Tyypillisesti vastaavassa asuntokannassa se on noin 150 l/hlö/vrk eli on noin neljänneksen suurempi kuin A-Kruunun kiinteistöissä. Energian- ja vedenkulutus vuosina 2020 – 2022 LÄMPÖ SÄHKÖ VESI MWh kWh/rm³ MWh kWh/rm³ m³ l/m³ l/as/vrk 2020 8 676 23,9 2 082 6,7 117 139 288,7 122,6 2021 11 707 25,8 2 761 6,9 138 305 290,3 127,5 2023 13 022 21,9 3 515 6,2 164 685 268,1 104,4 VÄÄRÄVARSI 1, JÄRVENPÄÄ 13 A-KRUUNU | ASUKASVUOSIKERTOMUS 12