HONKAKUUSENKATU 5, TAMPERE Vuoden tärkeimmät tapahtumat 20 22 18.1. A-Kruunulle valmistui hiilineutraaliuden tiekartta. 4.3. Hyvinkään Hangonsillan 2. vaiheen kumppanuuskaavoituksen yhteistyökumppaniksi valittiin kortteli 82:n osalta YIT Suomi Oy:n, A-Kruunu Oy:n ja Asuntosäätiön yhteenliittymä. Kotipesä-hankkeen suunnittelijana toimii ARCO Architecture Company. 31.3. Suomen suurin, kuuden puukerrostalon kokonaisuus Kuusikko valmistui Tampereen Vuorekseen. A-Kruunulle valmistui kortteliin kolme taloa, 92 asuntoa. Hankkeeseen liittyi tutkimustyö, jossa selvitettiin puurakentamista kestävän kiinteistökehittämisen keinona. Urakoitsijana hankkeessa toimi Arktra Rakennus Oy. Asuntojen keskimääräinen alkuvuokra oli 12,96 euroa. 5.4. Yhtiökokous asetti tavoitteeksi, että A-Kruunu on lähes hiilineutraali oman toiminnan päästöjen osalta vuonna 2024 ja vähentää arvoketjun päästöjä tavoitteellisesti rakennuskannan energiatehokkuudella, puurakentamisella ja kiertotalouden ratkaisuja kehittämällä. 17 A-KRUUNU | ASUKASVUOSIKERTOMUS 16