Uutinen

Kesätyöntekijät viihtyvät vastuullisissa sekä antoisissa töissä

A-Kruunun kesätyöntekijät viihtyvät hyvin työssään. Työ on monipuolista sekä opettavaista. Somesisällön luominen erityisesti uudelle TikTok-kanavalle on ollut myös jännittävää.

Somesisällön luomisen lisäksi työntekijät ovat saaneet omien sanojensa mukaan paljon hyvää oppia työn tekemisestä. Toimistossa oleminen ja erilaisten ohjelmien ”hanskaaminen” on hyvää evästä tulevaa varten.

- Tässä oppii olemaan niin sanotusti oikeissa töissä. Työ tuntuu vastuulliselta ja siltä, että tekee jotain konkreettista. On mukava, kun saa nähdä kädenjälkensä heti, ja tietää työskentelevänsä hyvälle taholle, toteaa Veera.

Muutkin ovat työn sisällöstä samaa mieltä. Asumisen asiat kiinnostavat heitä yleisestikin, sillä asuminenhan koskettaa kaikkia, mutta myös henkilökohtaisella tasolla työt ovat olleet antoisia. Työstä saa hyviä vinkkejä omaan vuoka-asumiseen, ja samalla pystyy auttamaan muita.

- Asuminen vaikuttaa meihin kaikkiin, ja on kiva auttaa ihmisiä tällä saralla. Ja vaikka en itse ole välttämättä asumisalalle hakeutumassa, on tästä työstä oppinut paljon tulevaa varten omallekin asumispolulle, kertoo taidealalle hakeutuva Veera.

Videoiden ideoiminen hauskaa puuhaa

Kesätyöntekijät ovat saaneet tehtäväkseen luoda myös sisältöä A-Kruunun somekanaviin, erityisesti yhtiön uudelle kanavalle TikTokiin. Videoiden ideoiminen on tuntunut hauskalta. Vapaat kädet ovat mahdollistaneet luovan työn.

- On ollut hauskaa, että aika pitkälti olemme itse saaneet keksiä ideoita. A-Kruunulle TikTok on suhteellisen uusi asia. On antoisampaa aloittaa ns. puhtaalta pöydältä, ja luoda sisältöä alusta asti itse, toteaa Cecilia.

TikTokiin on tulossa muun muassa tietoa asunnoista ja nettisivujen sisällöstä.

- Olemme ideoineet videoita esimerkiksi vuokralle menevien asuntojen esittelystä. Asunnoista ei löydy aina kuvapankkikuvia, ja somen kautta niitä voi esitellä lisää. Sen lisäksi haluamme tuoda tärkeää informaatiota nettisivuilta someen. Somessa yleisö on laajempi, ja tietoa saa levitettyä helpommin kuin jos ihmiset aina etsisivät sitä itse, kertoo Anna.

Somella yhtiö lähemmäs ihmisiä

TikTok-videoiden tarkoitus on myös tuoda yhtiötä vähän lähemmäs ihmisiä. Erityisesti nuorten keskuudessa A-Kruunu on vielä varsin tuntematon. Tarkoitus on tehdä yhtiö lähestyttävämmäksi.

- Varsinkin nuorille tällainen valtio-omisteinen yhtiö saattaa tuntua jotenkin etäiseltä ja hahmottomalta. Näillä vähän viihteellisillä videoilla on tarkoitus saada yhtiö lähemmäs ihmisiä ja luoda enemmän tarttumapintaa yhtiön toimintaan, toteaa Cecilia.

Seuraa kesätyöntekijöiden toimintaa Instassa ja TikTokissa

Voit seurata kesätyöntekijöiden toimintaa sekä Instassa että TikTokissa. Löydät tilit näistä osoitteista: Instagramissa @akruunu sekä TikTokissa @a_kruunu 

Teksti ja kuva: Ida Oljemark

Artikkelikuva: Veera, Anna ja Cecilia kokevat tekevänsä A-Kruunussa töitä tärkeän asian parissa.