21.01.2020
Asiakastyytyväisyystutkimus vahvisti valittua linjaa

A-Kruunun asukkaille jo kolmatta kertaa toteutettu asukastyytyväisyystutkimus vahvisti, että asukkaiden palvelukokemus on parantunut. Isännöinnin ja huollon toiminnan arvosanat nousivat. Asuntojen hinta-laatusuhde sekä kunto ja sijainti saivat jälleen erinomaiset arvosanat. Myös A-Kruunuun vuokranantajana ollaan tyytyväisiä.

A-Kruunun asukkaiden palvelukokemus parani ja A-Kruunuun ollaan tyytyväisiä vuokranantajana.

A-Kruunu käynnisti vuosi sitten uudenlaisen toimintatavan yhdistää talojen isännöinti ja asuntojen vuokraus. Tavoitteenamme oli parantaa asukkaan kokemaa palvelua ja vahvistaa yhtiön roolia yhteistyökumppaneiden ohjeistuksessa ja valvonnassa.

- Loppuvuoden aikana toteutettu asiakastyytyväisyystutkimus vahvisti, että olemme valinneet oikean linjan. Isännöinnin ja huollon toiminnan on koettu parantuneen edellisvuodesta, kertoo kiinteistöpalvelupäällikkö Petteri Puolanne.

Isännöinti ja vuokraus ovat Puolanteen mukaan keskeisiä toimintoja, jotka vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen.

Palvelulla on kasvot

- Olemme yhdistäneet nuo toiminnot palvelupäällikön toimenkuvaan ja korostamme henkilökohtaista toimintatapaa. Haluamme tarjota palveluillemme kasvot niin asiakkaiden kuin yhteistyökumppaneiden suuntaan, kertoo Puolanne.

Puolanteen vetämään kiinteistöhallintoon palkattiin tämän vuoden alussa kolmas palvelupäällikkö, koska asuntokanta kasvaa jatkuvasti. A-Kruunulla on tällä hetkellä valmiina 1097 vuokra-asuntoa ja rakenteilla tai rakenteille lähdössä 854 asuntoa.

Pihapiirejä kohennettava

- Jatkuva kasvu asettaa palvelullemme myös haasteita. Asiakastyytyväisyystutkimuksessa nousi esiin kehittämiskohteiksi muun muassa pihapiirien ja jäteasemien siisteyden ja viihtyisyyden kohentamisen sekä asukastoiminnan aktivoimisen. Pyrimme sitä varten kehittämään koko ajan muun muassa asukasviestintää, kertoo Puolanne.

Tutkimuksessa kysyttiin myös mieluisinta tapaa, jolla vuokranantaja voisi lähestyä tiedotusasioissa.

Sähköinen viestintä mieluisinta

- Sähköposti nousi selkeästi tärkeimmäksi kanavaksi. Siitä hyvänä esimerkkinä on tehty tutkimus, joka toteutettiin yhdessä kohteessa vain sähköpostitse ja muissa kohteissa kirjeitse. Sähköpostikysely tuotti parhaan vastausprosentin, 41 %, kertoo Puolanne.

Kysely lähetettiin kaikkien A-Kruunun 16 kohteen asukkaille. Vastauksia saatiin 249. Vastausprosentti oli 25 %, kun vastaava luku edellisvuonna oli 19%.

Kaikkien kysymysten keskiarvo oli 3,71/5. Yli neljän arvosanan sai asuntojen hinta-laatusuhde, kunto ja sijainti sekä tyytyväisyys A-Kruunuun vuokranantajana.

Kyselyssä arvottu palkinto meni arvonnassa tällä kertaa Kirkkonummelle.

 

Lisätietoja:

Kiinteistöpalvelupäällikkö Petteri Puolanne, petteri.puolanne@a-kruunu.fi, puh. 040 512 8170